Παρασκευή 13 Μαΐου 2022

ΕΛΛΗΝΙΚΗ PISA ΟΠΩΣ ΛΕΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΗ PIZZA!

Σχ.1 - Οι επιδόσεις των ελλήνων μαθητών χειροτερεύουν συνεχώς με την έναρξη της οικονομικής κρίσης στη χώρα μας (2010) αποδεικνύοντας ότι συνδέονται άμεσα με τις συνολικές δαπάνες στην παιδεία.

Του Θοδωρή Καψάλη

Τι κι αν οι εξετάσεις PISA (Διεθνές Πρόγραμμα Αξιολόγησης Μαθητών) του Ο.Ο.Σ.Α., που εφαρμόζονται ήδη από το 2000 στην Ελλάδα, δεν έχουν απαντήσει·  τι φταίει για τις χαμηλές επιδόσεις των ελληνόπουλων; Τι κι αν η συμμετοχή μας σε αυτές δεν έχουν επιφέρει καμία απολύτως θετική επίδραση στο σύνολο του εκπαιδευτικού μας συστήματος; Τι κι αν τα όποια αξιοποιήσιμα συμπεράσματα δεν λαμβάνονται καν υπόψη από τα σαΐνια του υπουργείου παιδείας ή τον πρωθυπουργό; ( βλ. Σχ.1 ) 

Αυτό που εκτιμήθηκε, ξεκάθαρα, είναι ότι βαφτίζοντάς την "ελληνική PISA" μπορεί να χρησιμοποιηθεί υπέρ της ασκούμενης νεοφιλελεύθερης πολιτικής της κυβέρνησης της Ν.Δ. στον χώρο της παιδείας. Στόχος είναι να αποτελέσει ένα ακόμα εργαλείο στη δημόσια αντιπαράθεση με τους εκπαιδευτικούς ώστε να εμπεδωθεί στη συνείδηση της κοινωνίας ότι είναι οι ελλιπείς εκπαιδευτικοί ο βασικός παράγοντας της "αποτυχίας" των Ελλήνων μαθητών και να επιταχυνθούν οι διαδικασίες αξιολόγησης και κατηγοριοποίησης σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών. 

Και μόνο ότι οι εξετάσεις -αποκλειστικά στην ελληνική έκδοση- θα πραγματοποιούνται σε παιδιά του δημοτικού σχολείου, μας οδηγούν αβίαστα στο συμπέρασμα ότι τα αποτελέσματα θα χρησιμοποιηθούν για να αποπροσανατολίσουν την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα που είναι η υποχρηματοδότηση της δημόσιας - δωρεάν παιδείας. 

Το ΥΠΑΙΘ, σε μια οργανωμένη προσπάθεια της τελευταίας στιγμής να παραπλανήσει τους γονείς, έβγαλε τις "10 ερωτήσεις και απαντήσεις για την "Ελληνική PISA" όπου στην ερώτηση:  

"4. Θα βγουν αποτελέσματα ανά σχολείο;"απαντά: 

"Οχι. Τα φύλλα απαντήσεων των μαθητών εκτός από το ότι είναι ανώνυμα, περιέχουν μόνο την πληροφορία της Περιφέρειας όπου ανήκει κάθε σχολείο, δηλαδή όταν θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα, θα γνωρίζουμε πώς τα πήγαν οι μαθητές της Αττικής, της Ηπείρου, του Νοτίου Αιγαίου κλπ. 

Όμως, η υπουργική απόφαση ΦΕΚ.877/25.02.2022, στο αρ.1, λέει τα ακριβώς αντίθετα: 

"2. Σκοπός των ως άνω εξετάσεων είναι η εξαγωγή πορισμάτων, σχετικά με την πορεία υλοποίησης των Προγραμμάτων Σπουδών και τον βαθμό επίτευξης των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων σε εθνικό επίπεδο, σε επίπεδο Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και σχολικής μονάδας."!! 

Τα συμπεράσματα δικά σας.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εμφανιζόμενη ανάρτηση

Η ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΤΟ ΠΥΣΠΕ ΛΑΚΩΝΙΑΣ ΤΗΣ 7ΗΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2018

    Οκτώ χρόνια μνημονιακών περικοπών και αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων εξακολουθούν να πνίγουν τον  αέρα που αναπνέουμε.  Η πολυπόθητη ...