Παρασκευή 4 Αυγούστου 2017

ΤΟ ΝΕΟ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΑΡ.79 ΓΙΑ ΤΗΝ Α/ΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ

Με βάση το νέο ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 79 προαναγγέλλονται σημαντικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας των σχολικών μονάδων της Α/θμιας Εκπ/σης ενώ πλέον παύουν να ισχύουν τα Π.Δ.200/1998 (Νηπιαγωγεία) και Π.Δ.201/1998 (Δημοτικά). Οι αλλαγές αυτές εντοπίζονται κυρίως στον τρόπο αξιολόγησης και αξιοκρατίας, τη διαφάνεια, τη λειτουργία του συλλόγου διδασκόντων, την ισονομία και την ασφάλεια των μαθητών ενώ ρυθμίζονται και θέματα της σχολικής καθημερινότητας.

Ειδικότερα:


1.    Στο νηπιαγωγείο, στην αρχή του πρώτου τριμήνου και για διάστημα όχι μεγαλύτερο των δύο (2) εβδομάδων μπορεί να εφαρμόζεται ευέλικτο ωράριο παραμονής στο νηπιαγωγείο για ορισμένα νήπια που φοιτούν για πρώτη φορά. Άρθρο 2 §7
2. Την ημέρα λήξης των μαθημάτων χορηγούνται στους μαθητές των δημοτικών σχολείων Τίτλοι Προόδου και αντίγραφα Τίτλου Σπουδών που προβλέπονται στο άρθρο 20. Άρθρο 2 §5 (καμία αναφορά σε βαθμολογικά έντυπα ή καταστάσεις βαθμολογίας)
3.  Σημαιοφόροι, παραστάτες και υπεύθυνοι για την κατάθεση στεφάνου ορίζονται μαθητές της ΣΤ΄ τάξης. Η επιλογή τους πραγματοποιείται με κλήρωση ανάμεσα στο σύνολο των μαθητών της τάξης. Όμως, με απόφαση του Υπουργού καθορίζεται ο τρόπος επιλογής, εφόσον στη ΣΤ΄ τάξη λειτουργούν περισσότερα του ενός (1) τμήματα. Άρθρο 3  §5 (καμία αναφορά για παράσταση της σημαίας στη δοξολογία)
4. Η σημαία παραμένει ανηρτημένη στον ιστό του σχολείου, όπως προβλέπεται σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες. Άρθρο 3  §7 (καμία αναφορά σε επίσημη έπαρση ή υποστολή)
5. Τα μαθήματα δεν πραγματοποιούνται τις ημέρες των εορταστικών εκδηλώσεων. Μετά το πέρας των εορταστικών εκδηλώσεων, οι μαθητές αποχωρούν και οι εκπαιδευτικοί δύναται να παραμένουν στο σχολείο. Διδασκαλία μαθημάτων δεν γίνεται επίσης την ημέρα έναρξης και λήξης του διδακτικού έτους. Άρθρο 3 §6
6. Καθιερώνονται σχολικές περιφέρειες σε ΣΜΕΑΕ και Τμημάτων Ένταξης στα νηπιαγωγεία και στα δημοτικά σχολεία η οποίες καθορίζονται με αποφάσεις του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης και του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Άρθρο 5 §6 και §7
7. Με απόφαση του Περιφερειακού συγκροτείται σε κάθε Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης τριμελής Επιτροπή που είναι αρμόδια για την διενέργεια των εγγραφών. Η Επιτροπή αποτελείται από ένα Σχολικό Σύμβουλο Προσχολικής Αγωγής ως Πρόεδρο, τον Προϊστάμενο Εκπαιδευτικών Θεμάτων και έναν (1) Διευθυντή ή Προϊστάμενο Νηπιαγωγείου ως μέλη για τις εγγραφές στα νηπιαγωγεία Άρθρο 6 §3, και από έναν Σχολικό Σύμβουλο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ως πρόεδρο τον προϊστάμενο εκπαιδευτικών θεμάτων και έναν Διευθυντή ή Προϊστάμενο Δημοτικού σχολείου ως μέλη για τα Δημοτικά. Άρθρο 7 §3
Αν ο αριθμός των νηπίων-προνηπίων υπερβαίνει τα 25 σε ένα τμήμα και η εισήγηση της επιτροπής είναι αρνητική ή δεν υπάρχει στο σχολείο διαθέσιμη αίθουσα, ο Διευθυντής ή ο Προϊστάμενος του νηπιαγωγείου αποστέλλει πίνακα με τα ονόματα των νηπίων-προνηπίων που διαμένουν στα όρια της σχολικής περιφέρειας του νηπιαγωγείου με τις σχολικές περιφέρειες όμορων νηπιαγωγείων και γίνεται κλήρωση.  Άρθρο 6 §4 εδάφιο δ)  Ίδια διαδικασία και για το Δημοτικό Άρθρο 7 §4 εδ. δ)
8. Επεκτείνεται κατά 5΄ η υποδοχή μαθητών (8:00-8:15) και η 1η διδακτική περίοδος διαμορφώνεται σε 85΄ (8:15-9:40) Άρθρο 11 ΚΕΦ.Α.
9.  Το αντικείμενο της Ευέλικτης Ζώνης ανατίθεται σε εκπαιδευτικούς όλων των κλάδων με προτεραιότητα στον εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ70 Δασκάλων του τμήματος. Άρθρο 11 ΚΕΦ.Α.§6
10.Με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων γίνεται η κατανομή των  τάξεων/τμημάτων το δεύτερο δεκαήμερο του Ιουνίου, εφόσον είναι δυνατόν και δεν υπάρχουν μεταβολές ή ελλείψεις διδακτικού προσωπικού. Σε διαφορετική περίπτωση η κατανομή των τάξεων και των τμημάτων μπορεί να  πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια του πρώτου δεκαημέρου του σχολικού έτους. Άρθρο 11 ΚΕΦ.Α.§10
11.Ο Σύλλογος Διδασκόντων, με σχετική απόφασή του, καθορίζει τα κριτήρια για την κατανομή τμημάτων και τάξεων, λαμβάνοντας υπόψη τις επιμέρους ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας. Η υπηρεσιακή κατάσταση των εκπαιδευτικών (όπως χρόνια υπηρεσίας, οργανικά τοποθετημένος, αναπληρωτής, αποσπασμένος) δεν μπορεί να αποτελεί κριτήριο για την κατανομή των τμημάτων και των τάξεων ανάμεσα στα μέλη του εκπαιδευτικού προσωπικού. Άρθρο 11 ΚΕΦ.Α.§10 εδ.δ)
12.Σε περίπτωση που υπάρχουν σημαντικές διαφορές απόψεων και προκύπτουν δυσκολίες στην κατανομή των τάξεων/τμημάτων, ο Διευθυντής ή ο Προϊστάμενος ορίζει μια έκτακτη συνεδρίαση σε μια προσπάθεια σύνθεσης των διαφορετικών απόψεων, στην οποία καλείται ο αρμόδιος Σχολικός Σύμβουλος. Άρθρο 11 ΚΕΦ.Α.§11
13.Η σειρά των ωρών διδασκαλίας (2η και 3η), κατά τη σύνταξη του Εβδομαδιαίου Ωρολογίου Προγράμματος Διδασκαλίας του Ολοήμερου, προσαρμόζεται σύμφωνα με τις ανάγκες λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος. Άρθρο 11 ΚΕΦ.Α.§16 εδ. στ)
14.Η φοίτηση των μαθητών του ολοήμερου προγράμματος διακόπτεται όταν ο μαθητής συμπληρώσει 15 συνεχόμενες απουσίες οι οποίες δε δικαιολογούνται από ιατρική γνωμάτευση ή όταν ο γονέας ή κηδεμόνας δεν επικαιροποιήσει την εγγραφή του μαθητή κατά το 2o 15νθήμερο του Νοεμβρίου και το 1o 15νθημερο του Φεβρουαρίου. Άρθρο 11 ΚΕΦ.Α.§16 εδ. θ)
15.Η ώρα της σίτισης-χαλάρωσης εντάσσεται στην παιδαγωγική διαδικασία και θεωρείται ως διδακτική ώρα για τον υπεύθυνο του Ολοήμερου καθώς και για τους εκπαιδευτικούς που αναλαμβάνουν την επίβλεψη της διαδικασίας σίτισης των μαθητών και διδάσκουν την επόμενη 2η ώρα του Ολοήμερου Προγράμματος. Άρθρο 11 ΚΕΦ.Α.§16 εδ. ιβ)
16.Με απόφαση του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου (Π.Υ.Σ.Π.Ε.) είναι δυνατό να τροποποιείται η ώρα έναρξης και λήξης των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων του Νηπιαγωγείου. Άρθρο 11 ΚΕΦ.Β.§7 εδ.στ)
17.Καθήκοντα εφημερίας δεν ανατίθενται σε εκπαιδευτικούς που διδάσκουν σε τρία και περισσότερα σχολεία. Άρθρο 12 §6
18.Ο εκπαιδευτικός εισέρχεται στην αίθουσα μαζί με τους μαθητές και μετά το τέλος του μαθήματος εξέρχεται από αυτή όταν έχουν αποχωρήσει όλοι οι μαθητές, συνοδεύοντας τους μαθητές στο προαύλιο. Άρθρο 12 §9
19.Η συμμετοχή των μαθητών σε σχολικές δράσεις μπορεί και να παραταθεί πέραν του  διδακτικού ωραρίου, μέχρι και δύο διδακτικές ώρες, για την ολοκλήρωση μιας δραστηριότητας. Άρθρο 16 §9
20.Μεταφορά ωραρίου εργασίας σε απογευματινές ώρες για την πραγματοποίηση εκδηλώσεων δύναται να πραγματοποιηθεί έως δύο φορές ανά διδακτικό έτος. Άρθρο16 §10
21.Οι μαθητές που δεν παίρνουν μέρος στις δραστηριότητες στις οποίες απαιτείται μετακίνηση, αποχωρούν από το σχολείο με συνοδεία των γονέων τους. Άρθρο 16 §11
22.Κανένα άτομο πλην των εκπαιδευτικών δε μπορεί να παραμένει εντός του  σχολικού χώρου κατά τη διάρκεια λειτουργίας της σχολικής μονάδας, συμπεριλαμβανομένων και των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων. Άρθρο 18 ΚΕΦ.Α.§2, Άρθρο 18 ΚΕΦ.Β.§3
23.Η ασφαλής προσέλευση και αποχώρηση των μαθητών του νηπιαγωγείου γίνεται με ευθύνη των γονέων / κηδεμόνων. Άρθρο 18 ΚΕΦ.Α.§1
24.Στο Δημοτικό Σχολείο οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί εφημερίας υποδέχονται τους μαθητές στην είσοδο του σχολείου και οι γονείς-συνοδοί αποχωρούν. Άρθρο 18 ΚΕΦ.Β. §1
25.Με τη λήξη των μαθημάτων σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα, οι μαθητές κατά τμήματα και οργανωμένα κατευθύνονται στην έξοδο του σχολείου συνοδεία των εκπαιδευτικών που διδάσκουν την τελευταία διδακτική ώρα. Άρθρο 18 ΚΕΦ.Β. §2
26.Δεν γίνεται μνεία για έντυπα που αφορούν τη βαθμολογία του μαθητή. Άρθρο 20 §15 ΚΕΦ.Δ.

27.Από τη δημοσίευση του παρόντος παύουν να ισχύουν τα προεδρικά διατάγματα 200/1998 (ΦΕΚ 161 Α΄/1998) και 201/1998 (ΦΕΚ 161 Α΄/1998). Άρθρο 21 §1

Το ΦEK σε μορφή pdf

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εμφανιζόμενη ανάρτηση

Η ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΤΟ ΠΥΣΠΕ ΛΑΚΩΝΙΑΣ ΤΗΣ 7ΗΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2018

    Οκτώ χρόνια μνημονιακών περικοπών και αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων εξακολουθούν να πνίγουν τον  αέρα που αναπνέουμε.  Η πολυπόθητη ...