Δευτέρα 6 Ιουνίου 2016

ΑΠΕΡΓΙΑ 8 ΙΟΥΝΗ

Συναδέλφισσες/οι,

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ως άξιος συνεχιστής της μνημονιακής πολιτικής των δανειστών, ευρωπαίων και ΔΝΤ, στην Ελλάδα, κατάφερε να φέρει στη Βουλή και να ψηφιστούν σειρά από σκληρά μέτρα φορολογικά, ασφαλιστικά ως «δήθεν μεταρρυθμιστικά» νομοσχέδια. Κίνηση που θαύμασε και ο, «Τσιριμώκος» του euro group, Γερούν Ντάισελμπλουμ στο πρόσωπο του πρωθυπουργού!

Ταυτόχρονα, συμφωνήθηκε η θεσμοθέτηση ενός σκληρού μηχανισμού αυτόματης περικοπής δαπανών, μισθών και συντάξεων - αλλά και νέα φορολογικά μέτρα σε περίπτωση απόκλισης από το στόχο του 3,5% πλεονάσματος το 2018. Δαπάνες στις οποίες η ελληνική κυβέρνηση δεν θα έχει το δικαίωμα παρέμβασης.

Σε αυτά τα πλαίσια η κυβέρνηση, προωθεί νέο φορολογικό πακέτο με αύξηση φόρων, την εκχώρηση της διαχείρισης των «κόκκινων δανείων» στα κοράκια των τραπεζών και τα funds με τραγικές επιπτώσεις τους χιλιάδες πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας, το υπερ-ταμείο των ιδιωτικοποιήσεων για το σύνολο της δημόσιας περιουσίας και το ξεπούλημα της, την απελευθέρωση των μαζικών απολύσεων στον ιδιωτικό τομέα.

Η επέλαση αυτή δεν μπορούσε να αφήσει απ΄ έξω και τη δημόσια εκπαίδευση. Αφού πρώτα το ΥΠΠΕΘ χαρακτήρισε με εγκύκλιο «κακή πρακτική» και «σοβαρό παράπτωμα» την ανάθεση, της ενισχυτικής διδασκαλίας συνέχισε με τροπολογίες στην Ειδική Αγωγή και την αλλαγή του ρόλου των εκπαιδευτικών των τμημάτων ένταξης και τη μετατροπή τους σε ένα ιδιόμορφο είδος παράλληλης στήριξης. Στα πορίσματα της επιτροπής «διαλόγου» αναφέρεται ότι οι προσλήψεις στην ΕΑΕ θα περνούν μέσα από συνέντευξη στον διευθυντή και θα διέπονται από την αρχή της εξειδίκευσης ανά κατηγορία αναπηρίας ή μαθησιακών δυσκολιών, τη στιγμή που γνωρίζουν καλά ότι αυτή δεν παρέχεται σε κανένα πανεπιστήμιο. Φυσικά όλα αυτά  προαναγγέλλουν το επόμενο μεγάλο φαγοπότι ΕΣΠΑ, κομμάτι του οποίου είδαμε με τα σεμινάρια στο τέλος της χρονιάς!! Ο μεγάλος αυτός διάλογος του ΥΠΠΕΘ διεξήχθη δυστυχώς, με την ανοχή των συνδικαλιστικών ομοσπονδιών τόσο της ΔΟΕ όσο και της ΟΛΜΕ χρησιμοποιώντας τους σα δεκανίκια στις αλλαγές που επέβαλαν οι δανειστές και ο ΟΟΣΑ στα πλαίσια αυτής της ατζέντας. Πριν η ΔΟΕ αποχωρήσει, καταγγέλλοντας το υπουργείο «για τον ψευδεπίγραφο, όπως αποδείχθηκε, Εθνικό Διάλογο» η ζημιά είχε συντελεστεί. Στις αρχές Απρίλη βγήκε η διάταξη για το νέο τρόπο πρόσληψης εκπαιδευτικών που ουσιαστικά εξαφάνιζε τους αναπληρωτές με προϋπηρεσία από τον εργασιακό χάρτη. Η ΔΟΕ επιφυλάχθηκε να απαντήσει!!

Το υπουργείο βλέποντας την πόρτα ανοιχτή συνέχισε, και με νόμο για την έρευνα αρ.35,  καταργούνται - συγχωνεύονται τμήματα των νηπιαγωγείων αφού  «ο κόφτης» για τη λειτουργία τους ανεβαίνει σε 14 νήπια οδηγώντας στην ανεργία εκατοντάδες αναπληρωτές, καταργώντας οργανικές και υποβαθμίζοντας συνολικά τις δομές που θα λειτουργούν όχι με παιδαγωγικούς αλλά δημοσιονομικούς στόχους.

Το εκπαιδευτικό κίνημα κάτω από αυτές τις εξελίξεις αντέδρασε σθεναρά και ο υπουργός, για να αναχαιτίσει το νέο κύμα αντιδράσεων από την ανακοίνωση του ΝΕΟΥ ΤΥΠΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, αναγκάστηκε να πάρει πίσω διάταξη για τους αναπληρωτές. Ο νέος τύπος σχολείου είναι αποτέλεσμα των εκτεταμένων περικοπών που θα εφαρμοστούν στην παιδεία αφού:

 

·        Καταργείται ο δάσκαλος  του ολοήμερου (Σε κάθε τμήμα ολοήμερου θα εναλλάσσονται εβδομαδιαία μέχρι και δέκα  διαφορετικοί εκπαιδευτικοί: δάσκαλοι και ειδικότητες!!)

·        Κόβονται γνωστικά αντικείμενα  (Θεατρική Αγωγή και Ευέλικτη Ζώνη στην Ε΄ και στη Στ΄)

·        Μειώνονται οι ώρες δασκάλων (Γλώσσα Α΄,Β΄- Μελέτη Γ΄, Δ΄- Θρησκευτικά Ε΄, ΣΤ΄ και ώρες Ευέλικτης Ζώνης)

·        Μειώνονται οι ώρες των ειδικοτήτων (Αγγλικά, Μουσική, Θεατρική Αγωγή, Φυσική Αγωγή, Πληροφορική)

·        Καταργείται η αξία του μαθήματος της Αισθητικής Αγωγής, Φυσικής Αγωγής, ΤΠΕ, Μουσικής καθώς υποβαθμίζονται τα πτυχία των αντίστοιχων τμημάτων των πανεπιστημίων αλλά και οι δάσκαλοι γίνονται πιόνια σε μια σκακιέρα συρρίκνωσης του σχολείου γυρίζοντας το χρόνο πολύ πίσω!

·        Αποκόπτεται από το ολοήμερο σχολείο η μεγάλη πλειοψηφία των μαθητών αφού προϋπόθεση για την εγγραφή είναι να δουλεύουν και οι δύο γονείς ή να έχουν κάρτα ανεργίας!

·        Καταργείται η πρωινή ζώνη του ολοήμερου (7-8 π.μ.) καθώς ισχύουν οι προϋποθέσεις του ολοήμερου για τη λειτουργία της.

 

Άμεσες συνέπειες: Πάνω από 7.000 συνάδελφοι θα βρεθούν στο δρόμο, χιλιάδες μαθητές έξω από τα ολοήμερα σχολεία και νήπια χωρίς στέγη, εκατομμύρια ευρώ λιγότερα για τις ανάγκες της παιδείας, υποβαθμίσεις, συγχωνεύσεις και συμπτύξεις σχολείων και δομών Ειδικής Αγωγής και αναγκαστικές μετακινήσεις προσωπικού εντός και εκτός ΠΥΣΠΕ.

Η συρρίκνωση που συντελείται δηλώνει και το ξήλωμα της εκπαιδευτικής πολιτικής που αντί να ολοκληρωθεί οδηγείται με μαθηματική ακρίβεια σε εξαφάνιση. Όσο κι αν φαίνεται παράξενο, δεκαεπτά μέρες έκανε η ΔΟΕ να αντιδράσει! Και ο κατήφορος δεν έχει τέλος.

Φεύγοντας λένε: «να κλείσεις και την πόρτα!» Αυτό έπραξε και το υπουργείο, όπου στην τελευταία συνάντηση πριμοδότησε την ομοσπονδία για τη συμμετοχή της στον «εθνικό διάλογο» με… ΚΑΝΕΝΑ ΜΟΝΙΜΟ ΔΙΟΡΙΣΜΟ!!!

 

Συναδέλφισσες/οι,

Το καλοκαίρι έρχεται σαρωτικό κύμα αλλαγών και στις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης που θα αλλάξει το τοπίο, «επί τα χείρω». Το πολυνομοσχέδιο θα περιλαμβάνει διατάξεις για το ΩΡΑΡΙΟ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, την ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ, το ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.  Βασικό ρόλο στην κατάρτιση του «σαρωτικού» πολυνομοσχεδίου θα παίξει η νέα έκθεση του ΟΟΣΑ και οι «ανεξάρτητοι» εμπειρογνώμονές του.

 

Ο  ΟΟΣΑ θα «αξιοποιηθεί» για την εφαρμογή «σαρωτικών μεταρρυθμίσεων», για το ξεθεμελίωμα του δημόσιου και δωρεάν σχολείου.

 

Μην θρέφουμε αυταπάτες. Αν δεν ανατρέψουμε τα σχέδιά τους τότε το νέο σχολείο δεν θα συμπεριλαμβάνει πολλούς από εμάς, ενώ για τους υπόλοιπους:

 

·        Θα είναι αυτόνομο. Δεν θα επιχορηγείται από το κράτος. Θα γίνει αντικείμενο εκμετάλλευσης διάφορων οικονομικών και ιδιωτικών συμφερόντων. Θα απευθύνεται σε διαφορετικές ομάδες οι οποίες και θα ορίζουν το ποιος, που και πότε.

·        Θα μετακυλύει την ευθύνη της λειτουργίας του σε δήμους και γονείς ενώ «οι εκπαιδευτικοί σχεδιασμοί» θα συναποφασίζονται «με δημιουργικότητα και φαντασία» από γονείς, εκπαιδευτικούς και τοπική κοινωνία. Δηλαδή σχολεία πολλών τύπων και διαφορετικών ταχυτήτων.

·        Θα λογοδοτεί! Θα αξιολογείται! Θα ελέγχεται! Θα πριμοδοτείται! Διαφορετικά.. Θα καταργείται μαζί με το προσωπικό!

 

Η ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΕ ΛΑΚΩΝΙΑΣ, καλεί όλα τα μέλη της, ν΄ αντιδράσουν και να συμμετάσχουν μαζικά στην απεργία

 

Τετάρτη 8 Ιουνίου 2016

 

ΝΑ ΒΓΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΠΡΙΝ ΑΥΤΟΙ ΜΑΣ ΠΕΤΑΞΟΥΝ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εμφανιζόμενη ανάρτηση

Η ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΤΟ ΠΥΣΠΕ ΛΑΚΩΝΙΑΣ ΤΗΣ 7ΗΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2018

    Οκτώ χρόνια μνημονιακών περικοπών και αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων εξακολουθούν να πνίγουν τον  αέρα που αναπνέουμε.  Η πολυπόθητη ...