Στη χώρα μας, η έρευνα PISA 2018 θα πραγματοποιηθεί από 1 έως 31 Μαρτίου 2018 και θα συμμετάσχουν 268 δημόσια και ιδιωτικά Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια και Επαγγελματικά Λύκεια.
Ο διαγωνισμός PISA δεν είναι τίποτε άλλο παρά κομμάτι από την εργαλειοθήκη που χρησιμοποιεί ο Ο.Ο.Σ.Α για την «αντικειμενική» μέτρηση των μαθητικών επιδόσεων. Στην ουσία, επιδιώκει την καταγραφή της σχολικής αποτυχίας πιέζοντας, τις χώρες που συμμετέχουν, προς την κατεύθυνση της δήθεν αναδιάρθρωσης ώστε να υιοθετήσουν άλλες πρακτικές Εκπαίδευσης και Αγωγής.
Ο ρόλος του Ο.Ο.Σ.Α είναι γνωστός τις τελευταίες δεκαετίες για την προώθηση εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων με βασικό υπόβαθρο τον προσανατολισμό του σχολείου στις απαιτήσεις της καπιταλιστικής αγοράς και κερδοφορίας, την ιδιωτικοποίηση των λειτουργιών της εκπαίδευσης και την υπονόμευση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, των μορφωτικών δικαιωμάτων μαθητών και φοιτητών.
Τ΄ αποτελέσματα που θα μας κοινοποιήσουν είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσουν σε περαιτέρω υποβάθμιση της δημόσιας παιδείας κλείνοντας περιφερειακά σχολεία, επιταχύνοντας συγχωνεύσεις και υποβαθμίσεις σχολικών μονάδων, αυξάνοντας το ωράριο αλλά και τον εργασιακό φόρτο των εκπαιδευτικών ενώ θα εκτινάξουν, συνολικά, τη σχολική διαρροή.
Είναι διαπιστωμένο ότι η ποιότητα της εκπαίδευσης είναι ανάλογη με την χρηματοδότησή της. Η Ελλάδα βρίσκεται στην τελευταία θέση στην Ευρώπη σε δαπάνες για την Παιδεία και αυτό δε γίνεται να περνά απαρατήρητο. Σε καμιά περίπτωση, επίσης, δεν μπορεί να συνδέεται η κακή διαχείριση δημόσιου χρήματος με την περικοπή ή τον περιορισμό της χρηματοδότησης της εκπαίδευσης ούτε η οικονομική κρίση να νομιμοποιεί πρακτικές υποχρηματοδότησής της.
Το εκπαιδευτικό κίνημα πρέπει να απαντήσει τι θέλει. Αν θα συνεργαστεί ή θα ασκήσει τη δική του πίεση για αύξηση του κρατικού προϋπολογισμού για την Παιδεία και τη σταδιακή απεξάρτηση από τα προγράμματα ΕΣΠΑ που μας δένει τα χέρια. Αν θα διεκδικήσει μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, κατασκευή σύγχρονων και πλήρως εξοπλισμένων εκπαιδευτικών μονάδων και αναμόρφωση του εκπαιδευτικού μας συστήματος προς μια κατεύθυνση προοδευτική, με βάση τις νέες ανάγκες που έχει η χώρα μας, βάζοντας στο επίκεντρο τον άνθρωπο και το περιβάλλον. Ο χρόνος τελειώνει.
Οι
σχολικές μονάδες της Λακωνίας που επιλέχτηκαν με στρωματοποιημένη τυχαία(;) δειγματοληψία είναι:
Α/Α
|
Π.Δ.Ε.
|
Δ. Δ. Ε.
|
ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
|
ΚΩΔΙΚΟΣ
ΣΧΟΛΕΙΟΥ
|
248
|
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
|
ΛΑΚΩΝΙΑΣ
|
2ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΣΠΑΡΤΗΣ
|
3051020
|
249
|
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
|
ΛΑΚΩΝΙΑΣ
|
3ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΣΠΑΡΤΗΣ
|
3090050
|
250
|
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
|
ΛΑΚΩΝΙΑΣ
|
ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΟΛΑΩΝ "ΘΟΔΩΡΗΣ
ΚΑΛΛΙΦΑΤΙΔΗΣ"
|
3057010
|
251
|
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
|
ΛΑΚΩΝΙΑΣ
|
ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ
ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΛΑΚΩΝΙΑΣ
|
3058010
|
Α/Α
|
Π.Δ.Ε.
|
Δ. Δ. Ε.
|
ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
|
ΚΩΔΙΚΟΣ
ΣΧΟΛΕΙΟΥ
|
|
494
|
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
|
ΛΑΚΩΝΙΑΣ
|
1ο ΕΠΑ.Λ. ΣΠΑΡΤΗΣ
|
3040050
|
|
495
|
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
|
ΛΑΚΩΝΙΑΣ
|
ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΣΤΟΡΕΙΟΥ ΛΑΚΩΝΙΑΣ
|
3055010
|
|
496
|
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
|
ΛΑΚΩΝΙΑΣ
|
ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΕΠΑ.Λ. ΓΥΘΕΙΟΥ
|
3040065
|
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου