Πέμπτη 2 Νοεμβρίου 2017

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ - ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ

Αγαπητοί Συνάδελφοι, Αγαπητές Συναδέλφισσες.
Η Ανεξάρτητη Κίνηση δεν έχει σκοπό να απαντήσει στα λιβελογραφήματα και τη λασπολογία των αντιπάλων της, ούτε φυσικά να απολογηθεί στους ενόχους, στους όψιμους δήθεν υποστηριχτές της συλλογικής και συνδικαλιστικής δράσης, στους άφαντους από τους εκπαιδευτικούς αγώνες, στους αποκομμένους από την εκπαιδευτική πραγματικότητα, σ΄ αυτούς που στο παρελθόν έστησαν τα πειθαρχικά συμβούλια κι έσυραν Συναδέλφους στα δικαστήρια.
Όλοι γνωρίζετε ότι η Ανεξάρτητη Κίνηση  ήταν πάντοτε παρούσα  σε όλες τις μάχες και τους αγώνες της προηγούμενης περιόδου, αλλά και της σημερινής συγκυρίας. Κι αυτό σε αντίθεση με τους εντεταλμένους επικριτές μας, που φρόντιζαν να απέχουν συστηματικά από κάθε απεργιακή κινητοποίηση του Κλάδου για να μην υποστούν την περικοπή του μισθού τους και για να μην έλθουν σε αντιπαράθεση με την τότε κατάσταση που την υπηρετούσαν «ψυχή και σώματι», αναλαμβάνοντας πρόθυμα το ρόλο του  αξιολογητή, αφού έτρεχαν με τα μπλοκάκια, τις σημειώσεις, τα μολύβια και τις γόμες τους για να επιμορφωθούν στα σεμινάρια αξιολόγησης για το ΠΔ 152/2013.
Είναι αυτοί που στέκονται και σήμερα έτοιμοι, παρά τη σκόνη που σηκώνουν εναντίον -τάχα μου και δήθεν- για ν΄ αξιολογήσουν όλους τους υφισταμένους τους, χωρίς ενδοιασμούς και με ιδιαίτερη ζέση, αφού έτσι «πιστεύουν». Είναι τραγικό και συνάμα αποκαρδιωτικό ν΄ ακούς, σ’ αυτή  τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, τον αιρετό της «ΜΑΧΟΜΕΝΗΣ» ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ να μιλά υπέρ της αξιολόγησης μέσα στη Γενική Συνέλευση του Συλλόγου και μάλιστα σε μια περίοδο που ο αγώνας των εργαζομένων κατά της αξιολόγησης στο δημόσιο τομέα παίρνει μαζικό χαρακτήρα, καθιστώντας την ουσιαστικά ανενεργή.
Εμείς Συνάδελφοι δεν θ΄ ακολουθήσουμε τον κατήφορο του διδύμου της απραξίας, τους οχετούς των ύβρεων που εξαπολύουν προς οποιονδήποτε δεν συμφωνεί με τη «συνδικαλιστική» τους πρόταση και «δράση». Δεν θ΄ ακολουθήσουμε τους «μάγκες», εκείνους που χρησιμοποιώντας ειρωνικά σχόλια χλευάζουν και ειρωνεύονται Συναδέλφους ή και διοικητικούς υπαλλήλους της Δ/νσης Π.Ε. Λακωνίας, επειδή έχουν το θάρρος της γνώμης τους ή διαψεύδουν τα ψέματά τους. Δεν θα παρασυρθούμε απ’ όλους αυτούς που προσπαθούν, εναγωνίως,  να αλλάξουν την ατζέντα της συζήτησης με τις προσωπικές τους επιδιώξεις και φιλοδοξίες εις βάρος των μεγάλων εκπαιδευτικών αιτημάτων και διεκδικήσεων.
Η Ανεξάρτητη Κίνηση το έχει αποδείξει στην πράξη ότι λειτουργεί με πλήρη αυτοτέλεια, ελευθερία δράσης και με πλήρη απόσταση από τους όποιους μηχανισμούς, ενώ  βρίσκεται σε αντιπαράθεση με το κρατικό κατεστημένο και τον κυβερνητικό συνδικαλισμό. Κάθε προσπάθεια κατασυκοφάντησής της έχει ως στόχο να πλήξει ακριβώς αυτό: Την δυναμική της αυτοτέλεια. Τους πέφτει φαίνεται βαρύ που δεν ταυτιζόμαστε με την εξουσία, που δεν παρεκκλίνουμε από τις αρχές  μας, που δεν βάζουμε τις ταμπέλες του κομματισμού πάνω από τα οράματά μας. Για μας προτεραιότητα ήταν, είναι και θα είναι το σύνολο των Εκπαιδευτικών και το σύνολο της Εκπαίδευσης. Όχι η υπεράσπιση μιας ομάδας ή ενός μηχανισμού. Ας το καταλάβουν επιτέλους και ας πάψουν να λασπολογούν.
            Δεν ισχυριζόμαστε, βέβαια, πως είμαστε αλάνθαστοι, αλλά σας διαβεβαιώνουμε με ειλικρίνεια ότι αντιστεκόμαστε κόντρα σε ό,τι σάπιο και διεφθαρμένο υπήρχε ή εξακολουθεί να υπάρχει έστω και «μεταμορφωμένο». Κόντρα σε ό,τι καραδοκεί να επανέλθει ως τιμητής(!!!) και με την ίδια λύσσα να ολοκληρώσει το καταστροφικό και αντιεκπαιδευτικό του έργο. Κόντρα σε μια συγκυρία ιδιαίτερα ύπουλη για την υπεράσπιση και διεύρυνση των κατακτήσεων του εκπαιδευτικού κινήματος. Ο αγώνας αυτός πρέπει να είναι διαρκής, επίμονος και συστηματικός  γιατί έχει ν΄ αντιπαλέψει με το προηγούμενο κατεστημένο (κρατικό, πολιτικό και συντεχνιακό) αλλά και με το τωρινό που έρχεται ως  νέο, σέρνοντας πίσω του αρκετές από τις παθογένειες του παρελθόντος.
Σ΄ αυτή την προσπάθεια βάλλονται όλοι όσοι στέκονται απέναντί τους, όλοι όσοι ταυτίζονται με λαϊκές διεκδικήσεις, με τα ίσα δικαιώματα, με τη δημοκρατία μέσα στο σχολείο, με την ελευθερία έκφρασης. Είναι τόσο το μένος τους για την Ανεξάρτητη Κίνηση από την εποχή που διεκδίκησε και πήρε με συντριπτική πλειοψηφία την διοίκηση του Συλλόγου μας, ώστε έφτασαν στο σημείο να χρησιμοποιήσουν ένδικα μέσα (μηνύσεις, αγωγές κλπ) κατά των στελεχών μας, μεταφέροντας τον «συνδικαλιστικό» τους αγώνα στα δικαστήρια! Είναι χαρακτηριστικό ότι και τώρα, κατά τις διαδικασίες κρίσης διευθυντών (Ιούνιος 2017),  ζήτησε   συγκεκριμένος υποψήφιος του χώρου τους την εξαίρεση όχι μόνο της Αιρετού της Ανεξάρτητης Κίνησης,  αλλά και κάθε μέλους της που θα την αντικαθιστούσε!
            Τόσο απροκάλυπτο και τόσο ιταμό ήταν το μέτωπο της συσπεί(ύ)ρωσης κατά της Ανεξάρτητης Κίνησης,  που ο άλλος αιρετός δεν βρήκε ένα λόγο υπεράσπισης, απέναντι σ΄ αυτές τις άθλιες μεθοδεύσεις, στο πρόσωπο της Συναδέλφισσας και εκλεγμένης Αιρετού του Π.Υ.Σ.Π.Ε. και Προέδρου του Συλλόγου της Λακεδαίμονος. Απεναντίας, δέχτηκε πρόθυμα τους ανυπόστατους ισχυρισμούς εναντίον της, βαθμολογώντας στη συνέχεια τον ενδιαφερόμενο με άριστα(!!) για να εισπράξει και εγγράφως τα συγχαρητήριά τους, για το «θάρρος»(;) που επέδειξε!

ΝΑ ΓΥΡΙΣΟΥΜΕ ΣΕΛΙΔΑ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ

Το Σχολείο περνάει σε μια νέα περίοδο και οι χρόνιες επιδιώξεις  για μια ολοκληρωτική-αντιδραστική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, που θα αλλάξει τον χάρτη της Δημόσιας Παιδείας, βρίσκονται ήδη μπροστά μας. Αυτές οι νέες συνθήκες χρειάζεται να μας βρουν συσπειρωμένους σε ένα πραγματικό αγωνιστικό σχέδιο για την ανατροπή τους. Θεωρώντας ότι οι συγκεκριμένες πολιτικές που ακολουθεί και αυτή η κυβέρνηση (ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ) στο συγκεκριμένο ζήτημα είναι αντιλαϊκές και αντιεκπαιδευτικές σας καλούμε για άλλη μια φορά, όλους και όλες, σε διαρκή επαγρύπνηση. Δεν μπορούμε να ξεχάσουμε το κλίμα εκφοβισμού, τρομοκρατίας, βίας και καταστολής που χρησιμοποίησε η συγκυβέρνηση Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ, για να κάμψει τις αντιστάσεις μας και να περάσει άνετα και στο σύνολό της την μνημονιακή πολιτική της.

Μεταταγμένοι

Από το 2013 χιλιάδες Συνάδελφοί μας,  Εκπαιδευτικοί Ειδικοτήτων ΠΕ05 - ΠΕ07 - ΠΕ08 - ΠΕ18.41 - ΠΕ19,20 - ΠΕ32, που προέρχονται με μετατάξεις από τη Δευτεροβάθμια παραμένουν όμηροι του ΥΠ.Π.Ε.Θ., χωρίς να τους χορηγούνται οργανικές θέσεις, βιώνοντας πολύ άσχημες συνθήκες εργασιακού καθεστώτος (μετακινήσεις σε περισσότερα από δύο μέχρι και πέντε σχολεία για τους εκπαιδευτικούς της γαλλικής και γερμανικής γλώσσας) με αποτέλεσμα να επιτείνεται το καθεστώς της εργασιακής ανασφάλειας και της αυθαιρεσίας στο χώρο της Π. Ε..
            Παρά το γεγονός ότι για τις ειδικότητες ΠΕ05 - ΠΕ07 - ΠΕ08 - ΠΕ18.41 - ΠΕ19,20 - ΠΕ32, που προέρχονται από μετάταξη -ύστερα από τέσσερα χρόνια αγώνων και πιέσεων του συνδικαλιστικού κινήματος- δημοσιεύθηκε στο Φ.Ε.Κ. αρ.3391 της 20/10/2016 η σύσταση οργανικών θέσεών τους, χρειάστηκε σχεδόν ένας χρόνος για να διαπιστώσουμε ότι το ΥΠ.Π.Ε.Θ. δεν έχει προχωρήσει σε καμία ενέργεια για την απόδοση αυτών των οργανικών θέσεων στους Εκπαιδευτικούς των συγκεκριμένων ειδικοτήτων, πλην της ενέργειας για τον καθορισμό των οργανικών αυτών από τις Διευθύνσεις. Συνέπεια αυτής της κωλυσιεργίας είναι να τοποθετούνται οι Συνάδελφοί μας των συγκεκριμένων ειδικοτήτων και να επανατοποθετούνται στα ίδια κενά, καλύπτοντας πάγιες και διαρκείς ανάγκες,  χωρίς να καταλαμβάνουν τις οργανικές θέσεις που τους ανήκουν. 

Αναπληρωτές

Για μια ακόμη χρονιά χιλιάδες αναπληρωτές προσλήφθηκαν για να καλύψουν τις ανάγκες των σχολείων. Ο μηδενισμός των μόνιμων διορισμών στα χρόνια των μνημονίων είναι μια πολιτική που συνεχίζεται και οδηγεί στην ανάγκη για χιλιάδες προσλήψεις αναπληρωτών παρά τις περικοπές και τη συρρίκνωση του μαθητικού δυναμικού. Αυτή η τακτική έχει εκτινάξει τις ελαστικές σχέσεις εργασίας και στο Δημόσιο Σχολείο. Οι αναπληρωτές αποτελούν πλέον τον κύριο κορμό της Δημόσιας Εκπαίδευσης και είναι καταδικασμένοι να ζουν σε καθεστώς συνεχούς εργασιακής ομηρίας και ανασφάλειας.
            Τα ζητήματα που αφορούν αδιόριστους και αναπληρωτές πρέπει να ανοίξουν άμεσα στις Γενικές Συνελεύσεις και να διεκδικηθούν αποφασιστικά από τον Κλάδο μας. Σε αυτό τον προσανατολισμό η συσπείρωση στους Συλλόγους και η αγωνιστικότητα των αναπληρωτών είναι αναγκαία προϋπόθεση για την επιτυχία των αγώνων. Η θριαμβολογία, για λόγους επικοινωνίας, του Υπουργείου «πρώτη φορά τόσες προσλήψεις με την έναρξη του σχολικού έτους» πνίγηκε κυριολεκτικά, λίγες μέρες αργότερα (30/9-9/10), καθώς καταγράφηκαν, αθροιστικά, πάνω από 80.000 ώρες μείον στη Γενική Αγωγή, συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά! Αυτό μόνο του καταδεικνύει ότι η ανάγκη για μόνιμους διορισμούς είναι αδήριτη και πέρα από τον οποιονδήποτε καλό ή και καλύτερο προγραμματισμό προσλήψεων αναπληρωτών από πλευράς υπουργείου. Αν μάλιστα προσθέσουμε και τα 4.000 κενά που συνεχίζουν να υφίστανται πανελλαδικά στη Δημόσια Εκπαίδευση, τότε τα σχόλια περιττεύουν. 

Αξιολόγηση

Από την πλευρά του ΥΠ.Π.Ε.Θ. επιχειρείται η προώθηση της αξιολόγησης και της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας. Το νομοθετικό πλαίσιο που τη διέπει (Ν.3848/10, Π.Δ. 152/13) όχι μόνο δεν έχει καταργηθεί, παρά τις διαρκείς δεσμεύσεις των Υπουργών Παιδείας των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, αλλά ενισχύεται. Η μαζική συμμετοχή, όμως, των δημοσίων υπαλλήλων στην απεργία – αποχή, έχει οδηγήσει την κυβέρνηση σε αδιέξοδο, με αποτέλεσμα να καταφεύγει σε κινήσεις απεργοσπαστικού χαρακτήρα σε μια απέλπιδα προσπάθεια επιβολής της αξιολόγησης.
            Ως Ανεξάρτητη Κίνηση χαιρετίζουμε τη στάση των Συναδέλφων σε όλο το δημόσιο τομέα, καθώς και του προσωπικού αλλά και του Δ/ντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης  Λακωνίας που σε ποσοστό 100% αρνήθηκαν να αξιολογηθούν και να αξιολογήσουν. Τίποτα δεν μπορεί να επιβληθεί χωρίς τη συναίνεση των εργαζομένων και εμείς συνεχίζουμε να είμαστε σταθερά κατά της αξιολόγησης  και πριν και τώρα. Η επόμενη φάση θα είναι πιο πιεστική γι’ αυτό καλούμε τους Εκπαιδευτικούς να σταθούν πλάι στο συνδικαλιστικό κίνημα και να συστρατευθούν μαζί του. Σύντομα θα πέσουν οι μάσκες όσων υποκρίνονται πως είναι κατά της αξιολόγησης ενώ διαχρονικά την υποστηρίζουν και μάλιστα με ακραία και αυταρχική μορφή.
            Πρόσφατα (23/10), δόθηκε από το υπουργείο στη δημοσιότητα το κείμενο για το «Νέο Δίκτυο Δομών Υποστήριξης του Εκπαιδευτικού Έργου», απευθύνοντας, ταυτόχρονα, πρόσκληση προς τις Εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες για την έναρξη διαδικασίας διαλόγου! Το ΥΠ.Π.Ε.Θ. γνωρίζει πολύ καλά τις θέσεις της Ομοσπονδίας μας πάνω στα καίρια εκπαιδευτικά ζητήματα. Αντί λοιπόν να γίνει συζήτηση πάνω σε αυτά, η κυβέρνηση ψάχνει εναγωνίως να βρει συνενόχους για να εφαρμόσει τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές. Συγκεκριμένα στο κεφάλαιο «Επιλογή και αξιολόγηση στελεχών εκπαίδευσης» μιλά για την δημιουργία ενός «αξιόπιστου» μηχανισμού αξιολόγησης βγάζοντας έξω από το κάδρο, παραπλανητικά, τους Εκπαιδευτικούς της τάξης. Το Εκπαιδευτικό Κίνημα δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να «τσιμπήσει» και να παγιδευτεί σε διαδικασίες ενός ακόμη προσχηματικού διαλόγου. Γνωρίζουμε άλλωστε πολύ καλά πού έχουν οδηγήσει τέτοιες συμμετοχές κατά το παρελθόν.

Ολοήμερο Σχολείο

Για μια ακόμη χρονιά δεν προβλέπεται υπεύθυνος Εκπαιδευτικός για το ολοήμερο πρόγραμμα με αρνητικές συνέπειες όχι μόνο στο παιδαγωγικό έργο, αλλά και στην ασφάλεια των μαθητών, αφού κάθε μέρα διδάσκουν διαφορετικοί Εκπαιδευτικοί  ανάλογα με το περίσσευμα διδακτικών ωρών που έχουν από το πρωινό πρόγραμμα, υπονομεύοντας τη σχέση μαθητή-δασκάλου και την εκπαιδευτική διαδικασία, μετατρέποντάς το σε δημιουργική απασχόληση και σε πρόγραμμα φύλαξης.
            Οι προσπάθειες των Εκπαιδευτικών για ουσιαστική λειτουργία του ολοήμερου προς όφελος των μαθητών και των οικογενειών τους εμποδίζονται από το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο. Με την ψήφιση του νέου Π.Δ.79/2017 το ολοήμερο υποβαθμίζεται σταδιακά, αφού εξακολουθεί η εγγραφή να γίνεται με κριτήρια αντίθετα προς το παιδαγωγικό κομμάτι, ενώ η διαγραφή μαθητών με πάνω από 15 απουσίες ουσιαστικά το υπονομεύει.

Νηπιαγωγείο

Η κυβέρνηση αρνείται και φέτος τη θεσμοθέτηση της δίχρονης Προσχολικής Αγωγής με συνέπεια τα επαγγελματικά δικαιώματα των Νηπιαγωγών να βρίσκονται διαρκώς υπό αμφισβήτηση.
 Από ανακοινώσεις που είδαν το φως της δημοσιότητας αυτές τις ημέρες, πληροφορηθήκαμε την Πρόταση των Παιδαγωγικών Πανεπιστημιακών  Τμημάτων  Νηπιαγωγών για την ενοποίηση των τμημάτων ΑΤΕΙ Νηπιοβρεφοκόμων με τα Πανεπιστημιακά Τμήματα των Νηπιαγωγών. Το θέμα αυτό είναι πολύ σοβαρό και η μη σωστή διαχείρισή του μπορεί να οδηγήσει σε υποβάθμιση του ρόλου του νηπιαγωγείου, βάζοντας υπό αμφισβήτηση τα επαγγελματικά δικαιώματα των Νηπιαγωγών. Ταυτόχρονα, η ενιαιοποίηση της προσχολικής αγωγής 0-6 ετών ανοίγει την πόρτα για την ελεύθερη είσοδο του ιδιωτικού τομέα στην Α/θμια Εκπαίδευση στη χώρα μας με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό για το μέλλον. Μέριμνά μας πρέπει να είναι η αναβάθμιση και των δύο διακριτών περιοχών της προσχολικής αγωγής (0-4 ετών και 4-6 ετών), ξεκινώντας με την υλοποίηση άμεσα, της υπουργικής εξαγγελίας για τη δίχρονη δημόσια και δωρεάν υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση 4-6 (Νηπιαγωγείο).

Ειδική Αγωγή

Το ΥΠ.Π.Ε.Θ. επικαλείται συχνά, αφενός τον αυξημένο αριθμό προσλήψεων αναπληρωτών, σε σχέση με τις άλλες σχολικές χρονιές, την έγκαιρη στελέχωση των δομών Ε.Α.Ε. κι αφετέρου την ίδρυση νέων δομών Ε.Α.Ε. Παραλείπει, όμως, τα εξής:
            α) Ίσοι ή και περισσότεροι αναπληρωτές δεν σημαίνει απαραίτητα και κάλυψη των πραγματικών αναγκών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο τρόπος κάλυψης των αιτημάτων για την Παράλληλη Στήριξη (1 εκπαιδευτικός ανά 2, 3 ή 4 μαθητές αποτελεί πλέον μια συνηθισμένη εικόνα…).
            β) Η έγκαιρη στελέχωση με την έναρξη της σχολικής χρονιάς δεν σημαίνει και πλήρη στελέχωση των δομών. Στις Σ.Μ.Ε.Α.Ε. το Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. ήρθε με καθυστέρηση σε σύγκριση με τους εκπαιδευτικούς Ε.Α.Ε., ενώ αρκετά Τ.Ε. παρέμεναν αστελέχωτα για μήνες.
            γ) Η ίδρυση νέων δομών αλλά και η διεύρυνση του ωραρίου όλων των ειδικών σχολείων με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς (2017-2018) αποτελούν εξαγγελίες χωρίς ουσιαστικό νόημα, όταν από τις δομές αυτές απουσιάζει τόσο το απαραίτητο, μόνιμο και κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό όσο και η ανάλογη υλικοτεχνική υποδομή. Όταν δεν στελεχώνονται, τουλάχιστον από την αρχή κάθε σχολικής χρονιάς,  όλα τα Τ.Ε. και οι Σ.Μ.Ε.Α.Ε. της χώρας, τότε το ωράριό τους στην πραγματικότητα δεν διευρύνεται, αλλά αντίθετα συρρικνώνεται σημαντικά.
            Μέσα σ΄ όλα αυτά αν προστεθούν η αμφισβήτηση των προγραμμάτων σπουδών Ειδικής Αγωγής (δηλώσεις υπουργού στην Κοζάνη, Ιούλιος 2017), η απαξίωση των πτυχίων των δημόσιων πανεπιστημίων (παιδαγωγική επάρκεια, κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων), η εφαρμογή του προσοντολογίου στις προσλήψεις αναπληρωτών κ.ά., τότε προσδίδουν συνολικά ένα αρνητικό πρόσημο.
            Το θεσμικό πλαίσιο στήριξης και υποστήριξης χρειάζεται να ενισχυθεί με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό, με κατοχυρωμένα τα εργασιακά δικαιώματα που απορρέουν από το βασικό πτυχίο και με έτοιμο εποπτικό υλικό που έχει ανάγκη τόσο ο εκπαιδευτικός ειδικής όσο και ο  εκπαιδευτικός γενικής.

Επιλογή στελεχών εκπαίδευσης

            Την, αρνητική για εμάς, απόφαση του Σ.τ.Ε., που έκρινε αντισυνταγματικό (νόμος Μπαλτά) τον τρόπο επιλογής δ/ντών σχολείων ,τα μέλη της Δ.Π.Κ. τη χαρακτήρισαν ιστορική απόφαση για την Εκπαίδευση (!!).  Η  διαδικασία της μυστικής ψηφοφορίας, με τη συμμετοχή του Συλλόγου Διδασκόντων, αντικαταστάθηκε με μια ήσσονος σημασίας διαδικασία, η οποία δεν αφορούσε στο σύνολο των Εκπαιδευτικών από την μια και από την άλλη προσομοίαζε στη διαδικασία αξιολόγησης του εκπαιδευτικού προσωπικού  σύμφωνα με τα Π.Δ.152/13 και του Ν.3848/10, που η εκπαιδευτική κοινότητα συλλήβδην την έχει απορρίψει.
            Θεωρήσαμε χρέος μας να ενημερώσουμε τους Εκπαιδευτικούς όλης της Λακωνίας  γι΄ αυτήν την εξέλιξη και να ζητήσουμε την αποχή τους από τη διαδικασία αυτή, συντασσόμενοι  με τις θέσεις της Δ.Ο.Ε.. Όταν όμως δεκάδες Εκπαιδευτικοί και σχολικές μονάδες σε όλο στο νομό, αξιολόγησαν τους υποψήφιους δ/ντες τους, προέκυψε υπαρκτό ζήτημα αν ο αιρετός εκπρόσωπός τους θα έπρεπε να απέχει ή να συμμετέχει στην αξιολόγηση των υποψηφίων κατά την κρίση του διευρυμένου ΠΥΣΠΕ. Η αλήθεια είναι πως δεν υπήρχε καμία απόφαση των Συλλόγων Εκπαιδευτικών της Λακωνίας για αποχή των Αιρετών από τις επιλογές των δ/ντων, ούτε σχετική  οδηγία από την Ομοσπονδία. Γνωρίζουν οι φωνασκούντες ότι ο κλάδος έχει ψηφισμένη θέση την αξιολόγηση μόνο των υποψήφιων στελεχών της Εκπαίδευσης; Ή τα αποκρύβουν  διαμαρτυρόμενοι γιατί αξιολογήθηκε η συνέντευξή τους, ενώ ήξεραν ήδη το ισχύον θεσμικό πλαίσιο και με τις ανακοινώσεις τους είχαν θέσει αρκετά ερωτηματικά, που αφορούσαν τη συνταγματικότητα ή μη του νέου νόμου, αλλά και για τη σύνθεση του διευρυμένου Π.Υ.Σ.Π.Ε.;  Εάν λοιπόν θεωρούσαν, όπως ισχυρίζονταν, διάτρητο και αντισυνταγματικό το σύστημα επιλογής θα  μπορούσαν να μην υποβάλουν αίτηση και να μην μοριοδοτηθούν. Έτσι Απλά.

Συνάδελφοι, Συναδέλφισσες,
            Ο κ. Μητσοτάκης, με τα πρόθυμα παρακολουθήματά του (σ.σ. κεντροαριστερά;), επιχειρεί απελπισμένα να αναδειχτεί στον πιο κυνικό εκφραστή της νεοφιλελεύθερης πολιτικής για να πάρει το Ο.Κ. των δανειστών μας για την πρωθυπουργία.   Απροκάλυπτα, πλέον, υποστηρίζει ένα συντηρητικό,  επιχειρηματικό εκπαιδευτικό μοντέλο, όπου κανείς δεν θα είναι μόνιμος και όλοι οι Εκπαιδευτικοί θα προσλαμβάνονται από τον διευθυντή-μάνατζερ του σχολείου. Γι’ αυτό προβάλλει ως όραμά του την αυταρχική αξιολόγηση-απόλυση, το σχολείο επιχείρηση, το ιδεολόγημα της αναπόφευκτης ανισότητας «Δεν τρέφω αυταπάτες για μια κοινωνία χωρίς ανισότητες. Κάτι τέτοιο είναι αντίθετο στην ανθρώπινη φύση και όσοι το επιχείρησαν καταστρατήγησαν τελικά την ίδια τη Δημοκρατία και τα ατομικά δικαιώματα…» και των πρότυπων σχολείων, της αριστείας για τους λίγους κι εκλεκτούς της πλουτοκρατίας.
            Για να μπορέσει να υποστηρίξει τις θέσεις αυτές «έστησε» και το ψευδο-δημοψήφισμα κατά τις εργασίες του 2ου προσυνεδρίου της Ν.Δ. που πραγματοποιήθηκε στην Πάτρα (21/10/2017) και ήταν αφιερωμένο στους νέους! Τα αποτελέσματα από το ερωτηματολόγιο  δεν ήταν τίποτε περισσότερο από τις θέσεις που ο ίδιος έχει εκφράσει κατά καιρούς και έχουν δημοσιευθεί στον τύπο (δες iefimerida - 10/7/2017).
            Αναζητώντας, λοιπόν, άλλοθι από την ελληνική κοινωνία για να εφαρμόσει το νεοφιλελεύθερο δόγμα της αγοράς στο χώρο της Εκπαίδευσης, κινητοποιεί κάθε μέσο, παρουσιάζοντάς το μάλιστα ως απαίτηση (!!!) της νέας γενιάς!

Συνάδελφοι, Συναδέλφισσες,
Αγωνιζόμαστε για ένα ενιαίο 12χρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο  και  μία 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση  για όλα τα παιδία 4 έως 6 χρόνων αποκλειστικά στο δημόσιο νηπιαγωγείο στα πλαίσια του 14χρονου εκπαιδευτικού σχεδιασμού.
Διεκδικούμε:
1.     Την πραγματοποίηση όλων των μόνιμων διορισμών που έχει ανάγκη η Εκπαίδευση με προσδιορισμό του πότε θα γίνουν και πόσοι.
2.     Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα 1/20 για το δημοτικό και 1/15 για το νηπιαγωγείο.
3.     Στήριξη και ενίσχυση της Ειδικής Αγωγής με μόνιμο προσωπικό. Στελέχωση όλων των Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και Τ.Ε. με την έναρξη του σχολικού έτους.
4.     Απόδοση οργανικών θέσεων των Ειδικοτήτων τώρα. Στελέχωση των ολιγοθεσίων σχολείων με αυτές και κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων τους.
5.     Όχι στο δάσκαλο πολυεργαλείο-μοχλό άσκησης της κάθε αντιδραστικής κυβερνητικής πολιτικής στο χώρο της Εκπαίδευσης. Κανένας μετακινούμενος.
6.     Μείωση της διδακτέας ύλης. Ενίσχυση των υποστηρικτικών δομών. Συμπλήρωση του διδακτικού ωραρίου με ενισχυτική διδασκαλία μέχρι και 5 ώρες την εβδομάδα σε παιδιά που το έχουν ανάγκη.
7.     Εξίσωση του ωραρίου των Εκπαιδευτικών της Π.Ε. με αυτό των Εκπαιδευτικών της Δ.Ε. στα επίπεδα προ του 2013. Όχι στην υπερεργασία.
8.     Έγκαιρη, σε μια φάση, πρόσληψη όλων των αναπληρωτών που είναι απαραίτητοι για να λειτουργήσουν οι σχολικές μονάδες (νηπιαγωγοί, δάσκαλοι, ειδικότητες). Να μη μείνει κανένας αναπληρωτής χωρίς δουλειά.
9.     Εξίσωση δικαιωμάτων αναπληρωτών - μόνιμων Εκπαιδευτικών (άδειες, περίθαλψη, επίδομα θέσης ευθύνης κλπ.).
10.   Κατάργηση του Π.Δ.152 και Ν.3848 που αφορά στην αξιολόγηση – χειραγώγηση. Πάγωμα της αξιολόγησης στο δημόσιο και απόσυρση της τροπολογίας Γεροβασίλη.
11.   Εκπαίδευση των παιδιών μεταναστών. Ένταξή τους στο πρωϊνό σχολείο με ενίσχυση των υποστηρικτικών δομών.
12.   Ολοκλήρωση της διαδικασίας αναμοριοδότησης των σχολικών μονάδων. Ικανοποίηση όλων των μεταθέσεων και αποσπάσεων χωρίς «διαμεσολαβητές».
13.   Ενίσχυση του Συλλόγου Διδασκόντων ως κυρίαρχου οργάνου μέσα στη σχολική μονάδα με αναβαθμισμένο διοικητικό και παιδαγωγικό ρόλο.
14.   Επιλογή δ/ντών σχολικών μονάδων μέσα από το Σ.Δ., ανακλητό, αιρετό με προκαθορισμένη θητεία, χωρίς μισθολογική διαφοροποίηση αλλά με πλήρη απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.
15.   Ουσιαστική επιμόρφωση του συνόλου των μόνιμων εκπαιδευτικών, ειδικά όσων έχουν πάνω από 10 χρόνια προϋπηρεσία στην εκπαίδευση με ταυτόχρονη απαλλαγή από τα διδακτικά τους καθήκοντα.
16.   Ενίσχυση του θεσμού του Ολοήμερου Δημοτικού και Νηπιαγωγείου. Επαναφορά του υπεύθυνου ολοήμερου. Όχι στον αποσπασματικό τρόπο λειτουργίας του.
17.   Κανένα σχολείο της αυτονομίας και της αγοράς. Καμία συμμετοχή σε δράσεις ή εκδηλώσεις που προάγουν ή στρώνουν το έδαφος στις νεοφιλελεύθερες πολιτικές αλλά και σε κάθε έναν ιδιώτη που δραστηριοποιείται με σκοπό το κέρδος. Οι Σ.Δ. να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί. Τα σχολεία δεν είναι μαγαζάκια ή χώροι κατήχησης με πελάτες τους μαθητές μας.

Συνάδελφοι, Συναδέλφισσες,
            Η στήριξη των Εκπαιδευτικών στην Ανεξάρτητη Κίνηση είναι μια παρακαταθήκη για ένα ελπιδοφόρο μέλλον, για ένα εκπαιδευτικό κίνημα μαχητικό και ανεξάρτητο. Σε αυτό τον αγώνα δεν είμαστε μόνοι. Παλεύουμε, μαζί με τους άλλους εργαζόμενους, για έναν άλλο προσανατολισμό του συνδικαλιστικού μας κινήματος που θα μας οδηγήσει  σε μαζικούς και νικηφόρους αγώνες.
            Δώσαμε και δίνουμε τις μάχες μας με αξιοπρέπεια, πολιτικό και συνδικαλιστικό ήθος, με πολιτισμό και ευγένεια. Γι’ αυτό και δεν μας αγγίζουν οι λίβελοι, τα ρυπαρογραφήματα και οι προσωπικές επιθέσεις εναντίον μελών της Ανεξάρτητης Κίνησης, που δεχόμαστε από τους δύο φανερούς στενογράφους και τον κρυπτόμενο συντάκτη τους.
            Για μας προέχουν οι ανάγκες και οι προτεραιότητες των Εκπαιδευτικών και της δημόσιας δωρεάν Εκπαίδευσης και μόνο γι΄ αυτά ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ.


ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εμφανιζόμενη ανάρτηση

Η ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΤΟ ΠΥΣΠΕ ΛΑΚΩΝΙΑΣ ΤΗΣ 7ΗΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2018

    Οκτώ χρόνια μνημονιακών περικοπών και αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων εξακολουθούν να πνίγουν τον  αέρα που αναπνέουμε.  Η πολυπόθητη ...